Tar Trafikverket emot en utsträckt hand?

Bild från www.fotoakuten.se

Under ett par dagar har det hänt saker när det gäller Gotlandstrafiken. Visserligen är det ensidiga händelser, med andra ord inget matnyttigt från Trafikverket eller staten, men ändå. Bland annat har i stort sett alla öppnat för långsammare trafik.

Jag ska inte sticka under stolen med att jag inte gillar allt jag läst och hört. Nej, jag ser tendensen till att gotlänningarna än en gång tar mössan i vacker hand, blottar strupen och accepterar vad som komma skall. ”Du ska inte tro du är något eller någon”! Jag tycker gotlänningarna är värda mer än så. Jag vet att gotlänningarna är värda mer än så!

Men att alla nu öppnar för en sänkning av vissa avgångars hastighet är å andra sidan en klar signal om att ön öppnar för en konstruktiv diskussion. Gotland är beredda att diskutera ståndpunkterna. Gotland sträcker ut en hand!

När ska Trafikverket och staten visa god vilja? När får vi höra att de är villiga att diskutera vägpriser?

Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.