När du möter kunden där kunden är

image

Detta är konversationen jag hade via Twitter tidigare idag. En bra konversation, och en konversation som lämnade mig nöjd och glad. Precis vad ett företag ska uppnå för att lyckas med i sina kundrelationer.

Jag älskar företag som verkligen, verkligen förstår hur man tar hand om sina kunder. Som förstår att möta kunderna där kunderna är, och är snabba med att försöka förstå vad kunden vill och hur kunden vill bli hjälpt. Idag… gjorde SF Bio mig glad!

Ibland kan man vara lite för snabb. Man kan vilja lite för mycket. Familjen Wahlgren hade ett sånt ögonblick i morse. Vi bokade biljetter för att se ”Djungelboken” senare samma kväll. Lite väl sent samma kväll. Insåg vi till sist, men då hade jag redan förhandsbokat.

Nackdelen med bekräftelsemejlet man får från SF är att det finns ingen ”ångerlänk”. Jag trodde faktiskt att det skulle finns en sådan, eller åtminstone en beskrivning för hur du bokar av. Men icke. Så vad gör man då? Ja, det finns säkert väldigt många sätt och en och de flesta skulle förmodligen försöka ringa. Men inte jag. Jag slog på Twitter istället, sökte på SFBio och hittade något som såg ut som ett officiellt konto.

På bara några minuter fick jag svar. På bara några minuter fick jag även svar på mina följdfrågor. På bara några minuter blev mina frågetecken uträtade till utropstecken. På bara några minuter fick jag chansen att göra rätt för mig, jag som bara ville ge någon annan chansen att boka de platser som vi ändå inte tänket använda.

Kontot @SFBio gjorde allt rätt idag. Och jag och familjen kan gå på bio en annan dag.

Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.