Utveckla affärsstrategin istället för att straffa kunderna

20130710-074306.jpgOm en marknad inte längre fungerar ska den överges eller utvecklas. Att stå still är ett säkert sätt att sakta tyna bort!

Så här långt har de stora medie-, film- och musikbolagen haft svårt för att anpassa sig till verkligheten. Istället har de lagt ut miljarder för att påverka lagstiftarna. Därför har vi nu specialpoliser som tvingas jaga tonåringar, och bolag som lik förbannat förlorar sina marknader.

Istället har kreativiteten flödat hos andra. Spotify är en. Netflix en annan. Till och med App Store:s visar på det, liksom många andra tjänster som är växande eller instartblocken. Anpassa din affärsmodell till verkligheten. ”Disrupt or be disrupted”!

Ovanstående inlägg beror helt och fullt på nyheten från Ekot nu på morgonen.

Nedgången är blygsam och drygt en miljon svenskar laddar fortfarande ner piratkopierad film.
– Vi har precis bara börjat se toppen på isberget och det här kommer att fortsätta precis som det har gjort i USA där nästan var och varannan människa har ett sådant abonnemang, säger Niclas Ekdahl, vd på Viaplay.

Kunderna vill göra rätt för sig. De har bara tröttnat på girigheten hos de stora bolagen!

Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.