Det kom ett mejl från Gotlandsupprorets ansikte utåt, Gunnar Bendelin, med en förhoppning om uppslutning på måndag.
Gotlandsupproret har lyckats samla ihop 108 000 namn som ska överlämnas till infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd på måndag.
Redan klockan sju på måndagsmorgonen kommer delegationen från ön att stå på plattan för att uppmärksamma gotlandstrafiken. Givetvis hoppas de att så många exilgutar som möjligt också ställer upp.
Alla som kan, har tid och möjlighet på måndag… Vad sägs om en insats för öns skull?
Uppdaterad:
Läs hela Gunnars mejl här!
Inför den träff som Gotlandsupproret kommer att ha med infrastrukturminister Catharina Elmsäter Swärd gäller följande.
Vi har fått tid för uppvaktningen måndagen den 17/9 kl 10 00. De fyra som kommer att träffa ministern är Gunnar Bendelin, Ted Ljungkvist, Susanne Welin Berger och Kicki Kolsjö. Vi reser upp söndag kväll och med oss har vi traktor och vagn (med morötter) samt en husbil.
Vi kommer att få tillstånd att stå vid Sergels torg och dela ut morötter till folket och synas med våra gula tröjor. Vi hoppas att så många som möjligt ansluter vid Sergels torg där vi kommer att finnas redan 07 00.
Vi hoppas att så många som möjligt från Gotland finns där (bokar och betalar biljetterna gör alla) men också att så många som möjligt ansluter av er som finns i Stockholmstrakten. Vi hoppas att ni sprider denna information till fler som ni känner och som inte finns på vår maillista. Vi var 7000 som demonstrerade och idag har c:a 108 000 skrivit på namnlistan med kravet om rättvisare färjeförbindelser.
Vi reser hem redan på måndag kvällen. Vi hoppas att både lokal och rikpress kommer att uppmärksamma detta. Vi vet att tidningen Land kommer att belysa aktionen. Vi kommer att lämna över ett fotomontage till ministern från demonstrationen och med de krav som c:a 108 000 ställer sig bakom.
Vi hoppas på resultat och då är det viktigt att vi manifesterar vår styrka genom att vara så många som möjligt på Sergels torg 17/9 kl 07 00.
För Gotlandsupproret Gunnar Bendelin