Att lära gamla hundar nya trick

Ett par händer som spelar piano.

Att leva är att lära sig nya saker. Varje dag! Det gäller alla, inte minst mig själv. Bild från Flickr av Jeremy Bronson under licens CC BY 2.0

 

Jag vet. iOS 10.2 är släppt, och så här långt har jag inte ens hunnit glänta på dörren till hur det ser ut där ute. Men handen på hjärtat… det var ett par år sedan jag ”hängde på låset” för att uppgradera min telefon. Numera brukar jag vänta åtminstone någon dag. Dels för att en eller annan bugg alltid brukar få strålkastarljuset på sig i ett tidigt skede, dels för att jag inte riktigt haft tid ikväll.

Jag har nämligen haft ett tretimmarspass med två vetgiriga och ibland lite otåliga elever. Låt mig bara säga en sak, jag kommer aldrig mer påstå att det inte går att lära gamla hundar nya trick. Det har fungerat alldeles utmärkt!

Lite har jag hunnit med att lära mig själv också. Mitt eget liv har hamnat i lite väl djupa spår på den väg jag valt, så en del saker som jag borde har förändrat hos mig själv har helt enkelt inneburit för stora förändringar för att jag ska ta tag i det. Men nu har jag fått chansen att se hur det fungerar, och det betyder också att jag kan se var jag tänkt fel. Därmed kan jag göra lite ändringar inför min egen förändring, när den väl kommer.

Och det är ju jättebra.

Nu har dock mina adepter åkt hem för kvällen. Tack mamma och pappa, det har varit jätteroligt att visa er den underbara världen hos Apple, Macintosh och Mac OS. Ni har varit jätteduktiga!

Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.