En afton i december, please let it snow…

Tomte av Lego

Trots att han är av dansk plast, och trots att han klätt sig för säsongen, så tror jag inte tomten är riktigt nöjd han heller… Foto av ”Joz” Jimenez från Flickr.com.

Det är den sjunde december, och det regnar ute. Jag vet inte hur det är för dig, men det där med julstämning är inte min starkaste känsla. Det är lite för varmt, grått och trist där ute för att jag ska bli sprallig.

Det är den sjunde december, och jag sitter vaken på övertid än en gång. En hundvalp i rummet bredvid har lite trassel med magen, och eftersom hon gnyr är väl valda delar av familjen vaken. Ikväll var det tydligen min tur.

Det är den sjunde december, och snart övergår den i den åttonde december. Det regnar ute, hunden gnyr och jag känner inte någon större julstämning. Jag vet inte om det är mig det är fel på, eller om det är min näsa som styr mitt känsloliv.

Trots att vi snart är en tredjedel in i juletid, är det lite svårt att ställa in julfeelingen. Speciellt när det lilla pruttmonstret ligger i rummet bredvid och sprider allt annat än juldoft…

Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.