Fem miljoner misslyckanden – Allvarligt?

Fem miljoner sålda enheter på tre dagar, och över hundra miljoner i-prylar har installerat iOS6 på några få dagar. Japp, om inte det är ett misslyckande så har vi väl aldrig förut sett ett…

Apples pressmeddelande i måndags var, är, förbluffande. Det enda som slog detta var analytikernas luftslott. För man kan tycka att de borde ha lärt sig läxan vid det här laget. När hade de rätt om äpplet senast…

Jag gillar dock MG Sieglers sju punkter som summerar öppningshelgen riktigt bra. Framförallt nummer tre:

3) The subsequent stories about the “disappointing” iPhone 5 sales are even more laughable. Repeat after me: “Demand of iPhone 5 exceeded the initial supply…”

 

108 000 plus en handfull på plattan

20120917-075038.jpgMed över hundra tusen namnunderskrifter har en handfull exil- och fastboende gutar samlats på Sergels torg.

När klockan närmar sig åtta har skaran växt ytterligare, men det blir nog inte riktigt lika många som under marschen i Visby i somras.

20120917-082049.jpgNamnunderskrifterna läggs i en låda (de i pappersform, 4 600 från nätet ligger där de ligger).

20120917-082545.jpgGustav Hoffstedt på plats han med.

Gotlandsupproret intar Sergels torg

20120913-173931.jpgDet kom ett mejl från Gotlandsupprorets ansikte utåt, Gunnar Bendelin, med en förhoppning om uppslutning på måndag.

Gotlandsupproret har lyckats samla ihop 108 000 namn som ska överlämnas till infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd på måndag.

Redan klockan sju på måndagsmorgonen kommer delegationen från ön att stå på plattan för att uppmärksamma gotlandstrafiken. Givetvis hoppas de att så många exilgutar som möjligt också ställer upp.

Alla som kan, har tid och möjlighet på måndag… Vad sägs om en insats för öns skull?

Uppdaterad:
Läs hela Gunnars mejl här!

Inför den träff som Gotlandsupproret kommer att ha med infrastrukturminister Catharina Elmsäter Swärd gäller följande.

Vi har fått tid för uppvaktningen måndagen den 17/9 kl 10 00. De fyra som kommer att träffa ministern är Gunnar Bendelin, Ted Ljungkvist, Susanne Welin Berger och Kicki Kolsjö. Vi reser upp söndag kväll och med oss har vi traktor och vagn (med morötter) samt en husbil.

Vi kommer att få tillstånd att stå vid Sergels torg och dela ut morötter till folket och synas med våra gula tröjor. Vi hoppas att så många som möjligt ansluter vid Sergels torg där vi kommer att finnas redan 07 00.

Vi hoppas att så många som möjligt från Gotland finns där (bokar och betalar biljetterna gör alla) men också att så många som möjligt ansluter av er som finns i Stockholmstrakten. Vi hoppas att ni sprider denna information till fler som ni känner och som inte finns på vår maillista. Vi var 7000 som demonstrerade och idag har c:a 108 000 skrivit på namnlistan med kravet om rättvisare färjeförbindelser.

Vi reser hem redan på måndag kvällen. Vi hoppas att både lokal och rikpress kommer att uppmärksamma detta. Vi vet att tidningen Land kommer att belysa aktionen. Vi kommer att lämna över ett fotomontage till ministern från demonstrationen och med de krav som c:a 108 000 ställer sig bakom.

Vi hoppas på resultat och då är det viktigt att vi manifesterar vår styrka genom att vara så många som möjligt på Sergels torg 17/9 kl 07 00.

För Gotlandsupproret Gunnar Bendelin